Vil satse digitalt

NIHF-leder Even Hedland.

 

Styret i Norsk Islandshestforening fremmer spennende tanker og et forslag om digital satsning på det ekstraordinære årsmøtet 14. november.

Av Stein Larsen – post@trav365.no

Dette avholdes på Clarion Gardermoen hotell søndag 14. november kl. 09:00. Her finner du sakspapirene.

Her tar NIHF-styret til orde for å styrke dagens digitale løsninger og redusere antall utgivelser av IslandshestForum til et per år. Det i form av en årskavalkade i desember hvert år.

Styret har gjort et grundig forarbeide, blant annet i dialog med Rytterforbundet. Det har resultert i et saksframlegg der de kan dokumentere mulighetene og besparelsene som er mulige å oppnå ved en omlegging av dagens løsning. Med sitt forslag mener NIHF at de kan spare 168.000 kroner i året i kostnader, noe som igjen kan benyttes på lettelser i kontingenten.

– Styret i NIHF erfarer at kommunikasjon, spesielt kanalvalg, er i endring ut ifra hva innholdet i kommunikasjonen er. Styret vil ha fokus på å optimalisere kommunikasjonen i rette kanaler, men ser at det er nødvendig å bruke mer ressurser på digitale plattformer, og foreslår derfor å redusere antall utgivelser av Forum til 1 per år, heter det i forslaget til årsmøtet.
Styreleder Even Hedland utdyper:
– Styrets forslag kommer etter en helhetlig vurdering av kommunikasjonskanalene våre. Forslaget resulterer også i en lavere kontingent for 2022, som kan komme godt med for klubbene. Med dette forslaget vil vi styrke kommunikasjonen for framtiden. Ved å legge mer penger i digitale kanaler og beholde og videreutvikle Forum til en årskavalkade, kan vi også vise fram det beste som har skjedd i islandshest-Norge gjennom året, sier han.
Nestleder Heidi Andersen stemmer i.
– Styret har gjort en gjennomtenkning og gjennomgang av alle informasjonskanaler ut, og undersøkt hva andre gjør. Vi har blant annet hatt møte med Rytterforbundet. Vi ser at det både er tidsmessig og nyttig å bruke ulike kanaler til å nå ulike brukergrupper avhengig av hva som skal kommuniseres. Og at alle kanaler krever ressurser. Både penger, kompetanse og tid. Derfor foreslår vi å styrke ulike digitale kanaler og redusere det som går som magasin, forklarer hun.
14. november skal medlemmene avgjøre.

 



Malcare WordPress Security